Wij zijn aangesloten bij het KNGF, de NVFB en de NVMT Sportparkstraat 8A  |  3781 BK Voorthuizen  |  Tel: 0342 - 470141  |  Fax: 0342 - 470262  | E-mail: praktijk@fysiotherapiezwaneveld.nl LINKS NIEUWS CONTACT DIVERSEN WIE ZIJN WIJ ? AAN HUIS Wij zijn aangesloten bij het KNGF, de NVFB en de NVMT HOE HELPEN WIJ ? Ontspanning (pagina 2 van 2) Er zijn verschillende manieren van oefenen om te ontspannen, maar de ontspanning mag niet afgedwongen worden, omdat dit averechts werkt. Ontspanning is te bereiken na gerichte inspanning, door specifieke ontspanningsoefeningen of door oefeningen waarbij ontspanning en ademhaling worden gecombineerd.   Ontspannen door inspanning als fietsen, wandelen, kort intensief bewegen Ontspannen door bewuste aandacht op je raak- en steunvlakken met de ondergrond Ontspannen door aanspannen en ontspannen volgens de Methode van Laura Mitchell en de Methode van Jacobsen. Je leert het verschil te voelen tussen spanning en loslaten van de spanning. Ontspannen door concentratie volgens de Methode van Schultz. Ervaar zwaar gevoel in armen en benen, dat is ontspanning. Ervaar warmte in het lichaam, dat is de verbeterde doorbloeding. Ontspannen door visualiseren (zelf actief doen of door die ander passief het 'plaatje' laten oproepen Ontspannen met behulp van je ademhaling en met aandacht naar het lichaam gaan In de ontspanningsmethodieken is aandacht, waarneming, observatie en beleving van het lichaam de basis. Dit wordt toegepast in de bekken- en bekkenbodem- therapie. «« vorige pagina